E-commerce marketing

Effectieve aanpak e-commerce marketing

Meer bezoekers en omzet zijn twee belangrijke doelen voor webshops. Maar er is veel concurrentie, want Nederland alleen al telt meer dan 60.000 webshops. Hoe val je dan nog op? Hoe bereik je jouw doelgroep en hoe zorg je ervoor dat je meer verkoopt? Met e-commerce marketing werken onze specialisten aan een ijzersterke branding van jouw unieke merk, een perfecte klantbeleving en effectieve marketing voor webshops. Ook op marketplaces en platforms.

E-commerce marketing betekenis

E-commerce marketing is een breed begrip. Het omvat alle vormen van commerciële acties om producten en diensten te promoten via online communicatiemiddelen. Voorbeelden hiervan zijn banneradvertenties (ook wel programmatic), commerciële e-mails en SEA, waarbij wordt geadverteerd in zoekmachines zoals Google. Tegenwoordig wordt er ook volop geadverteerd op sociale media om jouw merk onder de aandacht te brengen. Bijvoorbeeld via influencers of gesponsorde content.

E-commerce strategie

Een gedegen plan vormt het fundament van een succesvolle e-commerce strategie. Onze specialiste duiken in jouw merk, doelgroep en markt om jouw doelen te behalen. Ontdek onze e-commerce strategie.

Voordelen van e-commerce marketing

E-commerce marketing biedt verschillende voordelen, zoals kostenbesparing en gerichte marketing. We zetten de belangrijkste voordelen voor jouw merk op een rij.

  • Kostenbesparing: In vergelijking met fysieke winkels hebben e-commercebedrijven vaak lagere kosten. Denk hierbij aan minder kosten voor huur, personeel en nutsvoorzieningen.
  • First party data: Met e-commerce beschik je over gedetailleerde informatie over klanten, hun shoppinggedrag, bestelgeschiedenis en productcombinaties. Deze data zijn waardevol nu third party cookies verdwijnen.
  • 24/7 beschikbaar: Online winkels zijn 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar. De consument kan op ieder moment winkelen, ongeacht de locatie of het tijdstip.
  • Gerichte marketing: Door middel van gegevensanalyse is mogelijk om zeer gerichte en gepersonaliseerde campagnes uit te voeren, die aansluiten op de interesses en behoeften van de consument.
  • Schaalbaar en uitgebreid aanbod: Naarmate het klantenbestand groeit, kunnen e-commerceactiviteiten worden uitgebreid om meer te verkopen. Online winkels kunnen een breder scala aan producten aanbieden dan fysieke winkels, omdat ze niet beperkt zijn door fysieke ruimte.

Jouw doelgroep bereiken in marketplaces

Net als zoekmachines, heeft ook een marketplace zijn eigen algoritme. Dit algoritme bepaalt hoe hoog een product in de resultaten komt te staan. Onze marketplace-specialisten zorgen ervoor dat jouw product prominent zichtbaar wordt in de marketplace. Bijvoorbeeld via betaalde advertenties. Je kunt heel gericht adverteren binnen een relevante marketplace, zodat je meer bezoekers bereikt die geïnteresseerd zijn in jouw producten. Door de specifieke targeting bereik je relevante bezoekers, waarbij de kans op conversie groot is.

E-commerce marketing uitbesteden

Bij Wind Mee beschikken we over alle kennis van e-commerce marketing en de combinatie met marketplaces. Wil jij jouw online marketing slim inrichten om meer potentiële klanten te bereiken? Vraag een vrijblijvend adviesgesprek aan. Onze experts helpen je graag verder!

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op