Tag management

Google Tag Manager: grip op online marketing

Met Google Tag Manager (GTM) ben je niet meer afhankelijk van webdevelopment voor het beheren van je website tracking. Je hebt hiermee dus zelf meer grip op je online marketing. En dat is gunstig. Want de ontwikkelingen in online marketing gaan hard. Snel schakelen is van belang, als je wil inspelen op nieuwe ontwikkelingen en kansen. Een must eigenlijk, als je niet achterop wil raken.

Hoe werkt tag management?

Waar de marketing- en analytics tags eerst rechtstreeks in de broncode van je website gecodeerd moesten worden, is dit met GTM niet meer nodig. Met GTM hoef je alleen eenmalig de GTM-code te installeren. Vervolgens zijn met het GTM-systeem alle codes en tracking pixels in de website te plaatsen. Superhandig, want dit betekent dat specifieke conversies op je website nu makkelijk te meten zijn. Denk bijvoorbeeld aan het bezoekersgedrag. Maar ook aan concrete doelen, zoals het invullen van formulieren of het klikken op actiebuttons of e-mailadressen. Deze waardevolle informatie over je conversies is terug te zien in Google Analytics. Ontdek je knelpunten? Dan ben je nu zelf in staat om snel veranderingen door te voeren.

Zo helpen wij jou bij tag management

Implementatie Google Tag Manager

Met een correcte implementatie van Google Tag Manager, zorgen we dat jij de juiste informatie krijgt uit je data.

Je data in eigen beheer

Jij geeft aan wat je precies wil weten (of we adviseren je), en wij stellen de juiste tags voor je in. Heb je heel specifieke doelen? Geen probleem. Wij zorgen dat deze gericht te meten zijn.

Compleet inzicht

Door het instellen van tags ontvang je alle relevante campagnedata. Prestaties zijn dus goed in de gaten te houden. Op basis van de volledige data en inzichten, stuur je gemakkelijk bij.

Veiligheid voorop

Je bepaalt zelf welke data je doorstuurt naar welke partijen, zodat je niet onnodig veel informatie deelt. Veiligheid is essentieel bij het goed opslaan van je data. Wind Mee ondersteunt je hierbij.

Zelf aan de slag met conversies

Wil je meer inzicht in je conversies en bijsturen waar nodig, zonder dat je technische kennis of een developer nodig hebt? Implementeer dan Google Tag Manager. Wij helpen je graag, zodat je zeker weet dat je geen kansen meer mist. Neem contact met ons op.

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op