Conversie optimalisatie

Meer uit je bezoekers halen met CRO

Veel websitebezoekers hebben is leuk, maar het liefst wil je natuurlijk dat ze ook klant worden. Heb je genoeg verkeer vanuit SEO, SEA of social ads, maar toch weinig bestellingen, aanmeldingen of aanvragen? Dan is het tijd voor actie. Want wil je dat je bezoekers actie ondernemen, dan moet je dit uiteraard zo makkelijk mogelijk maken. 

Onze CRO-specialisten kijken onder andere naar de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of landingspagina’s. Maar het gaat nog veel verder dan dit. Door middel van een uitgebreide analyse brengen we alle knelpunten voor bezoekers in kaart.  Door deze knelpunten weg te nemen, wordt het voor bezoekers gemakkelijker gemaakt om zich aan te melden of een bestelling of aanvraag te doen. Het gaat er dus om: meer halen uit je bestaande bezoekers. 

Hoe werkt CRO precies?

Het begint allemaal bij inzicht in het webgedrag van je bezoekers. We maken dit zichtbaar, door een virtuele laag over je website te plaatsen. Zo zien we tot in detail hoe jouw bezoekers navigeren, klikken, scrollen en bewegen. Vallen bepaalde aspecten op? Dan zullen we dit door middel van een survey uitvragen. Want wie kan beter de vraag beantwoord: waar lopen bezoekers vast, dan de bezoekers zelf. Ideaal, want zo leren we jouw bezoekers en hun behoeftes beter begrijpen. Daarmee zijn we in staat om optimalisaties te testen door middel van A/B testen. Dit kunnen testen zijn in copy, navigatie, opbouw, buttonkleur of -tekst, call to action gebruik of bijvoorbeeld afbeeldingen.

Door middel van deze testen weten we welke variant het beste werkt voor jouw bezoekers. Zo zorgen we dat je bezoekers meer actie ondernemen. Oftewel: meer conversies realiseren.

Hoe CRO jou helpt

A/B testen voor betere prestaties

Het mooie aan online marketing: alles is te testen. Dat is ook eigenlijk waar het bij CRO om gaat. Altijd blijven onderzoeken. Onze CRO-specialisten vormen aannames en testen welke variant meer conversies oplevert. Door datagedreven te werken, zijn we in staat om (ook met kleine stapjes) doelgericht en aantoonbaar meer uit je website of webshop te halen.

Investeer je in advertising? Des te slimmer om dan ook je conversies onder de loep te nemen. Om zo uit de extra bezoekers die je aantrekt, werkelijk extra resultaat te halen. Is conversie jouw belangrijkste campagnedoel? Dan staat dit hand in hand met een CRO-analyse. Samen halen we de meeste conversies uit jouw campagnes.

Niet (te) stoppen met CRO

Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Er vallen namelijk altijd weer nieuwe verbeteringen te ontdekken uit verkregen data en analyses. Ook psychologische inzichten helpen bij het opstellen van nieuwe aannames. Ons advies als je het maximale uit je website en bezoekers wil halen: blijf testen. Misschien de indeling van een formulier. De afbeelding die je gebruikt. De tekst op een knop, of de kleur van een knop. Zelfs kleine aanpassingen, maken soms grote verschillen. En verbeteren blijft altijd mogelijk.

Personalisatie met een CDP

Heb je een customer data platform (CDP)? Mooi! Hiermee kan je namelijk ontzettend veel waardevolle data verzamelen. Deze data kan vervolgens gesegmenteerd worden, zo creëren we 360 graden klantprofielen waarmee je niet alleen de website-ervaring verbeterd, maar ook gerichter kan adverteren. Wanneer je relevanter bent voor je doelgroep, verhoogd dit ook weer je conversies. 

Ook het maximale uit je bezoekers halen?

Natuurlijk! Want die websitebezoekers moet je koesteren. Samen zorgen we dat ze overgaan tot actie. Wil jij een conversie optimalisatie strategie? Met Wind Mee kom je verder.

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op