Conversie optimalisatie
Meer halen uit je bezoekers met CRO
Veel websitebezoekers hebben is leuk, maar het liefst wil je natuurlijk dat ze ook klant worden. Heb je genoeg verkeer, maar toch weinig bestellingen, aanmeldingen of aanvragen? Dan is het tijd voor actie. Onze developers kijken graag mee hoe jouw website of webshop gebruiksvriendelijker te maken is. Want wil je dat je bezoekers actie ondernemen, dan moet je dit uiteraard zo makkelijk mogelijk maken.
Het gaat er dus om, meer te halen uit je bestaande bezoekers. Conversion Rate Optimization, of zoals we dit in het Nederlands zeggen ‘Conversie Optimalisatie’, helpt hierbij.
Hoe werkt CRO precies?
Het begint allemaal bij inzicht in het webgedrag van je bezoekers. We maken dit zichtbaar, door een virtuele laag over je website te plaatsen. Zo zien we tot in detail hoe jouw bezoekers navigeren, klikken, scrollen en bewegen. Ideaal, want zo leren we jouw bezoekers beter begrijpen. En zijn we in staat om optimalisaties door te voeren. Denk aan verbeteringen in content, de leesbaarheid of je sitestructuur (de navigatie). We zorgen dat je bezoekers meer actie ondernemen. Oftewel: meer conversies realiseren.
Hoe CRO jou helpt
Betere vindbaarheid
Conversie optimalisatie (CRO) en zoekmachine optimalisatie (SEO) hebben samen nog meer effect. En blijven je bezoekers langer op je website, dan gaat je vindbaarheid ook omhoog. Deze combinatie verdient dus extra aandacht.
Meer inzicht in je bezoekers en hun gedrag
We duiken volledig in je website-data, om een beter beeld te krijgen bij wie je bezoekers zijn en hoe ze zich online gedragen. Want daar kun je wat mee. Denk aan verbeteringen in je benadering, aanbod en personalisatie bijvoorbeeld.
Bezoekers worden klanten
Je wil dat bezoekers niet alleen kijken, maar ook doen. Dat ze een formulier invullen bijvoorbeeld, content downloaden of hun winkelmandje afrekenen. Door ze dit zo makkelijk mogelijk te maken, stimuleren we dit.
Lagere conversie-drempel
Conversie optimalisatie betekent ook: onderzoek doen naar eventuele belemmeringen om tot conversie over te gaan en die wegnemen.
A/B testen voor betere prestaties
Het mooie aan online marketing: alles is te testen. Dat is ook eigenlijk waar het bij CRO om gaat. Altijd blijven onderzoeken. Om de website beter te laten presteren, gebruiken we bijvoorbeeld we A/B testen. Onze CRO-specialisten vormen aannames en testen welke variant meer conversies oplevert. Door datagedreven te werken, zijn we in staat om (ook met kleine stapjes) doelgericht en aantoonbaar meer uit je website of webshop te halen.
Investeer je in advertising? Des te slimmer om dan ook je conversies onder de loep te nemen. Om zo uit de extra bezoekers die je aantrekt, werkelijk extra resultaat te halen.
Niet (te) stoppen met CRO
Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Er vallen namelijk altijd weer nieuwe verbeteringen te ontdekken uit verkregen data en analyses. Ook psychologische inzichten helpen bij het opstellen van nieuwe aannames. Ons advies als je het maximale uit je website en bezoekers wil halen: blijf testen. Misschien de indeling van een formulier. De afbeelding die je gebruikt. De tekst op een knop, of de kleur van een knop. Zelfs kleine aanpassingen, maken soms grote verschillen. En verbeteren blijft altijd mogelijk.
Ook het maximale uit je bezoekers halen?
Natuurlijk! Want die websitebezoekers moet je koesteren. Samen zorgen we dat ze overgaan tot actie. Neem voor een conversie optimalisatie strategie contact met ons op.