Conversie optimalisatie

Meer uit je bezoekers halen met CRO

Heb je genoeg verkeer vanuit SEO, SEA of social ads, maar toch weinig bestellingen, aanmeldingen of aanvragen? Dan is het tijd voor actie. Want wil je dat je bezoekers actie ondernemen, dan moet je dit zo makkelijk mogelijk maken. 

Onze CRO-specialisten kijken onder andere naar de gebruiksvriendelijkheid van jouw website of landingspagina’s. Maar het gaat nog veel verder dan dit. Door middel van een uitgebreide analyse brengen we alle knelpunten voor bezoekers in kaart. Door deze knelpunten weg te nemen, wordt het voor bezoekers gemakkelijker gemaakt om zich aan te melden of een bestelling of aanvraag te doen. Kortom, het draait om meer uit je bestaande bezoekers halen. 

Hoe werkt CRO precies?

CRO begint bij inzicht in het webgedrag van je bezoekers. Onze specialisten maken dit zichtbaar door een virtuele laag over je website te plaatsen, waarmee we tot in detail kunnen zien hoe jouw bezoekers navigeren, klikken, scrollen en bewegen. Vallen bepaalde aspecten op? Dan zullen we dit door middel van een survey uitvragen. Want wie kan vragen beter beantwoorden dan de bezoeker zelf? Ideaal, want zo leren we jouw bezoekers en hun behoeftes beter begrijpen. Daarmee zijn we in staat om optimalisaties te testen door middel van A/B testen. Dit kunnen testen zijn in copy, navigatie, opbouw, buttonkleur of -tekst, call to actions of bijvoorbeeld afbeeldingen.

Door middel van deze testen weten we welke optimalisatie het beste werkt voor jouw bezoekers. Zo zorgen we dat je bezoekers meer actie ondernemen. Oftewel: meer conversies realiseren.

Hoe CRO jou helpt

A/B testen voor betere prestaties

Het mooie aan online marketing is dat je alles kunt testen. Dat is ook waar het bij CRO om gaat. Altijd blijven onderzoeken. Onze CRO-specialisten onderzoeken en testen welke wijziging meer conversies oplevert. Door datagedreven te werken, zijn we in staat om doelgericht en aantoonbaar meer uit je website of webshop te halen.

Investeer je in advertising? Des te slimmer om dan ook je conversies onder de loep te nemen. Om zo daadwerkelijk resultaat uit de extra websitebezoekers te halen. Is conversie jouw belangrijkste campagnedoel? Dan gaat dit hand in hand met een CRO-analyse. Samen halen we de meeste conversies uit jouw campagnes.

Niet (te) stoppen met CRO

Conversie optimalisatie is een doorlopend proces. Er zijn namelijk altijd nieuwe verbeteringen mogelijk na het analyseren van de verkregen data. Ook psychologische inzichten helpen bij het opstellen van nieuwe aannames. Ons advies is om altijd te blijven testen, als je het maximale uit je website en bezoekers wil halen. Misschien is het de indeling van een formulier, de afbeelding die je gebruikt, de tekst op een button of de kleur van de button. Zelfs kleine aanpassingen maken soms grote verschillen. 

Personalisatie met een CDP

Heb je een customer data platform (CDP)? Mooi! Hiermee kan je namelijk ontzettend veel waardevolle data verzamelen. Deze data kunnen vervolgens gesegmenteerd worden. Zo creëren we 360 graden klantprofielen waarmee je niet alleen de website-ervaring verbetert, maar ook gerichter kunt adverteren. Wanneer je relevant bent voor je doelgroep, verhoogt dit ook weer je conversies. 

Ook het maximale uit je bezoekers halen?

Natuurlijk! Want die websitebezoekers moet je koesteren. Samen zorgen we ervoor dat bezoekers overgaan tot actie. Wil jij een conversie optimalisatie strategie voor jouw merk? Met Wind Mee kom je verder.

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op