Content marketing

Je doelgroep binden met content marketing

Content marketing is een effectieve manier om je zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten. Je bouwt een band op met je doelgroep, door ze te informeren, inspireren en amuseren met interessante content. Oftewel inhoud. Dit kan van alles zijn. Van geschreven content, zoals een blogartikel, whitepaper, social post, e-mail of landingspagina. Tot aan visuals, video’s, infographics en podcasts bijvoorbeeld. Er zijn allerlei soorten content. Voor iedereen wat wils. Maar wat past goed bij jouw doelgroep?

Aanspreken en binden

Hoe zorg je ervoor dat je content een specifieke doelgroep aanspreekt en dat je de aandacht ook vasthoudt? Eigenlijk heel logisch: door relevant te zijn. Het is daarom belangrijk om met je content in te spelen op specifieke problemen, angsten, verlangens en interesses van je doelgroep. Wat wil jouw doelgroep graag weten? Hoe kan jij hierop aansluiten? Door op regelmatige basis content te creëren en te delen, blijf je zichtbaar en houd je de aandacht van je doelgroep vast.

Content marketing strategie

Voor succesvolle content marketing is een doordachte strategie nodig. Een verdieping in de wensen en het online gedrag van je doelgroep, is een belangrijk startpunt. Daarnaast onderzoeken we belangrijke onderwerpen, gebaseerd op behoeften en interesses van je doelgroep. En kijken we naar je organisatie: wie je bent, wat je uniek maakt en wat je jouw doelgroep te bieden hebt. Welke overlap is er te vinden, tussen wat je graag wil vertellen en wat voor de lezer interessant is?

Natuurlijk houden we ook rekening met zoekmachine optimalisatie (SEO), voor een betere vindbaarheid. We voeren daarom ook een zoekwoordenonderzoek uit, om te ontdekken welke relevante zoektermen vaak gebruikt worden in de zoekmachines. En hoe groot de concurrentie bij deze zoekwoorden is.

Uit de strategische keuzes en het zoekwoordenonderzoek komen onderwerpen naar voren waarvoor we nieuwe content creëren of waarmee we bestaande content optimaliseren. Vervolgens bepalen we samen welke kanalen geschikt zijn om deze content op te delen, in welke vormen en in welke frequentie. Hiervoor maken we een contentplanning.

Waarom content marketing?

Content audit: hoe sta je ervoor?

Heb je geen idee hoe je er met je content voor staat? Dan voeren we bij Wind Mee graag een datagedreven content audit uit, waarbij we jouw online content onderzoeken. Aan de hand van gerichte analyses, relevante zoektermen (uit een zoekwoordenonderzoek) en concurrerende content. Zo brengen we verbeterpunten in kaart en kunnen we gaan optimaliseren. Bijvoorbeeld in tone-of-voice, vindbaarheid of het conversieratio.

Succesvolle samenwerkingen

Vorige
Volgende

Je content marketing uitbesteden?

De juiste inhoud, de juiste verspreiding. Wind Mee ontzorgt je. Neem contact met ons op.

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op