Content marketing

Je doelgroep binden met content marketing
Content marketing is een krachtige manier om de zichtbaarheid en vindbaarheid van je merk te vergroten. Door jouw doelgroep te voorzien van boeiende en relevante content, bouw je een sterke band op en stimuleer je betrokkenheid. Content kan variëren van geschreven stukken, zoals blogartikelen, whitepapers en mailings tot (audio)visuele media, zoals video’s, foto’s en podcasts. Om het gewenste resultaat te behalen, is het essentieel om te bepalen welke contentvormen het beste aansluiten bij jouw doelgroep.
Aanspreken en binden
Relevantie is de sleutel tot het aanspreken én vasthouden van je doelgroep. Door in te spelen op hun interesses, problemen, vragen en behoeften zorg je ervoor dat je content aansluit bij wat jouw doelgroep wilt weten. Deel regelmatig waardevolle content om jouw merk top-of-mind te houden en de relatie met jouw volgers te versterken.
Content marketing strategie
Een succesvolle content marketing strategie begint met inzicht in de wensen en het online gedrag van je doelgroep. Onze specialisten gaan grondig te werk om een passende strategie te vormen. We beginnen met het identificeren van relevante onderwerpen die inspelen op de behoeften van jouw doelgroep. We nemen jouw merk onder de loep en analyseren de merkidentiteit en unieke waardepropositie. En last but not least, passen zoekwoordonderzoek toe om te ontdekken waar jouw doelgroep naar op zoek is. Deze termen onderwerpen we in de strategie voor jouw content, om uiteindelijk beter vindbaar te worden.
Op basis van de inzichten creëren onze specialisten content of optimaliseren we bestaande content en bepalen we de meest effectieve kanalen en frequentie van posten voor jouw merk.
Waarom content marketing?
Sterke basis
Voordat je investeert in online adverteren, is het belangrijk dat je website waardevolle content bevat. Contentmarketing legt deze basis door de relatie met je doelgroep op te bouwen en te versterken, met focus op relevantie in elke fase van het klantproces.
Duurzaam effect
In tegenstelling tot tijdelijke campagnes biedt contentmarketing langdurige voordelen. SEO-geoptimaliseerde en interessante content blijft vaak jarenlang online staan, wat bijdraagt aan een hogere positie in zoekmachines en een blijvende aantrekkingskracht op je doelgroep.
Actie stimuleren
Door het opbouwen van vertrouwen en betrokkenheid vergroot je de kans dat bezoekers actie ondernemen, zoals contact opnemen, formulieren invullen, content downloaden of aankopen doen. Effectieve call-to-actions in de juiste fase van de customer journey ondersteunen dit proces.
Meetbare resultaten
Hoewel contentmarketing een langetermijnstrategie is, zijn de resultaten meetbaar. Met consistente analyse en het instellen van KPI’s in tools zoals Google Analytics en Google Tag Manager, evalueren we de effectiviteit van je content en sturen we bij waar nodig.
Content audit: waar sta je nu?
Als je wilt weten hoe je huidige content presteert, voeren we graag een datagedreven contentaudit uit. We analyseren je online content op basis van zoekwoordenonderzoek en concurrentieanalyse om verbeterpunten te identificeren en optimalisaties door te voeren in bijvoorbeeld tone-of-voice, vindbaarheid of conversieratio.
Wat klanten over ons zeggen


Je content marketing uitbesteden?
Goede content en een betere vindbaarheid zijn essentieel voor je merk. Wij helpen je met een doordachte contentmarketingstrategie die aansluit bij jouw bedrijfsdoelstellingen. Neem contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken en samen te werken aan jouw online succes.
