Influencer marketing

Samenwerken met invloedrijke personen: influencers

Heb je moeite om je doelgroep (effectief) te bereiken? Of wil je simpelweg sneller een groot bereik realiseren? Dan is samenwerken met influencers een slim idee. Door samen te werken met mensen die een grote invloed hebben op jouw doelgroep – en die als geloofwaardig gezien worden door je doelgroep – ben je in staat om (makkelijker) met je doelgroep te communiceren.

Bij Wind Mee zoeken we naar interessante samenwerkingen voor jouw merk, waarmee we vooraf vastgestelde doelstellingen realiseren. We gaan hierbij altijd voor echte matches tussen jouw merk en de influencer. Hier bereik je uiteindelijk het meest mee.

Wat is influencer marketing?

Influencer marketing betekent dat nauwkeurig geselecteerde personen tegen betaling jouw diensten of producten promoten bij hun volgers op social media. Ze delen vooral hun eigen verhalen, waarin jouw producten of diensten voorkomen. Hoewel ze er altijd bij vermelden dat het om een samenwerking gaat, komt het bij volgers niet over als pure reclame. Een influencer deelt zowel authentieke content als aanbevelingen en je doelgroep is snel geneigd om de influencer te vertrouwen. Mensen zijn daardoor automatisch meer geïnteresseerd in wat gepromoot wordt of raken erdoor geïnspireerd. Veel meer dan jij als bedrijf zelf zou kunnen doen. De kans op aankopen groeit.

Influencer marketing strategie

Jij hebt veel keuze in influencers voor je marketing. Bij Wind Mee hebben we partnerships met verschillende influencers. Ook werken we samen met influencer-bureaus en zetten we opdrachten uit op LinkPizza, een content- en influencerplatform voor Instagram, TikTok en YouTube. Voordat we een selectie aan influencers aan je voorstellen, hebben we al nagedacht over een slimme strategie waarmee we je doelstellingen bereiken. We geven advies, maar uiteraard ben jij degene die bepaalt met wie je samenwerkt.

Bereik

Influencer marketing is interessant in verschillende situaties. Influencers – die aansluiten op jouw merk – met veel volgers hebben een groot bereik. Hun content is dus zichtbaar voor een groot deel van jouw doelgroep. Maar dit hoeft niet het meest effectief te zijn. Influencers met minder bereik, maar in een specifieke niche voor jouw doelgroep, kan ook erg interessant zijn. Er is dan namelijk sprake van een specifieke targeting. 

Het belangrijkste is het bereiken van jouw doelgroep, op een effectievere manier dan wanneer je zelf content, producten of diensten deelt. Wij gaan op zoek naar influencers die hierbij passen, van een klein tot groot bereik.

Kosten influencer marketing

De kosten hangen vaak af van het aantal volgers dat een influencer heeft en wat hun gemiddelde engagement ratio is. Oftewel, hoeveel betrokkenheid er bij de doelgroep, een campagne of post is.

Soms wordt er ook samengewerkt volgens een zogenoemde barterdeal. In ruil voor jouw product, geeft de influencer hier zijn of haar mening over. Je betaalt dus niet in geld, maar in producten en krijgt er publicatie voor terug.

Influencers zijn in te delen in verschillende niveaus, gebaseerd op het aantal volgers dat ze hebben:

Influencer marketing voordelen

Influencer marketing inzetten?

Werk je met Wind Mee als influencer marketing agency, dan ontzorgen we je volledig. Ons contentteam weet precies welke influencer waarvoor inzetbaar is, welke afspraken er gemaakt moeten worden en hoe je een effectieve influencer marketing campagne opzet.

Uiteraard houden we je continu op de hoogte. Want hoe leuk is het om te zien hoe influencers met jouw merk bezig zijn? En nog leuker: zien welk resultaat dit oplevert! Benieuwd wat influencer marketing voor jouw merk kan doen? Neem vrijblijvend contact met ons op.

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op

"*" geeft vereiste velden aan