Native advertising is een vorm van adverteren die niet overkomt als adverteren. ‘Verborgen’ adverteren eigenlijk, omdat de content lijkt op die van de website zelf. Wij onderzoeken graag welke platformen interessant zijn voor jouw organisatie en helpen je om met deze native advertenties gezien te worden.
Native advertising is een vorm van adverteren die bij gebruikers niet overkomt als adverteren. De advertenties bootsen namelijk de look en feel na van de sites of apps waarop ze worden ingezet. Zowel qua design, maar ook inhoud. Het wordt ingezet om producten te promoten op een natuurlijke en niet storende manier. Het woord ‘native’ verwijst dan ook naar de coherentie van de inhoud op het ingezette platform.
Native advertenties komen voor in verschillende vormen. Bijvoorbeeld als gesponsord artikel of advertorial in een magazine, content op een website of product placement in een video of film.
Een advertorial is een advertentie, vermomd als redactionele content. Het wordt vaak gebruikt in tijdschriften, kranten en op websites. Lezers geloven dat ze reguliere content lezen, terwijl het eigenlijk wordt geschreven door een adverteerder.
Een gesponsord artikel is geschreven content waarvoor een adverteerder de uitgever betaalt. De inhoud wordt door de uitgever geschreven, namens de adverteerder. Dat duidt het verschil aan tussen een advertorial en gesponsord artikel. De adverteerder betaalt voor de creatie en zichtbaarheid van het artikel.
Programmatic advertising vindt plaats op basis van algoritmes. De advertentieruimte wordt ingekocht via een online veilingmodel. De hoogste bieder met de meest relevante advertentie wint de veiling. Inmiddels zijn native advertenties ook op deze manier in te kopen. Doordat het mogelijk is om continu te optimaliseren, verbetert het resultaat. Hierdoor wordt het optimale uit jouw mediabudget gehaald.
Native advertising brengt veel voordelen met zich mee. Wil je weten waarom native advertising de perfecte uitkomst voor jouw bedrijf kan zijn? Wij zetten het op een rij.
Het advertentieaanbod groeit en tegelijkertijd ergeren steeds meer personen zich aan advertenties. Daar komt bij dat personen ze meer en meer negeren. Dat wordt ook wel bannerblindheid genoemd. Met native advertising voorkom je dit fenomeen. Hoewel er vermeld wordt dat het om een advertentie of gesponsorde content gaat, ervaart de doelgroep dit niet duidelijk.
De advertentie is relevant en interessant, omdat je kunt inspelen op het platform waarop de advertentie zichtbaar is. Zo kun je bijvoorbeeld inspelen op de context van een website, waardoor de advertentie aansluit op de content. Wanneer je de doelgroep weet te boeien, zorg je met native advertising voor een grotere engagement dan bij andere advertentievormen. Mede omdat de advertentie niet als storend wordt ervaren.
Valt het dan wel voldoende op, zo’n verborgen advertentie? Zeker weten! Native advertising en programmatic advertising groeien. We realiseren meetbaar meer effect dan bij andere advertentiesoorten. Ideaal dus, aangezien personen advertentie-moe zijn geworden en we op zoek moeten gaan naar nieuwe mogelijkheden. Native advertising kan zeer kansrijk zijn voor jouw bedrijf.
Er valt veel uit native advertising te halen. Wil je hierin als organisatie begeleid worden of eens aanhoren wat native advertenties doen voor jouw online resultaten? Maak een vrijblijvende afspraak. Onze specialisten denken graag met je mee!
© 2024 Wind Mee | Algemene Voorwaarden | Privacy
© 2024 Wind Mee | Algemene Voorwaarden