Display advertising biedt eindeloos veel mogelijkheden, zowel op desktop als op mobiel. Wist je bijvoorbeeld dat we via een attributietechnologie in staat zijn om fysieke winkelbezoeken te herleiden vanuit een mobile campagne?
Display advertising is een online kostenefficiënt advertentiemethode. Binnen display advertising zijn er verschillende formaten mogelijk. De stijlen en formaten kunnen verschillen, maar het principe van visuele advertenties blijft gelijk. Bij display advertising wordt er gebruik gemaakt van beeldadvertenties en/of video uitingen. Banners op websites zijn de meest bekende vorm van display marketing. Je kunt voor statische banners, een geanimeerde banner of video kiezen. HTML5 banners worden het meest gebruikt. Hierin worden tekst en beeld geanimeerd, waardoor de banner extra opvalt. Een andere optie is high impact banners. Dit zijn banners met een groot formaat, bijvoorbeeld aan de zijkant van een webpagina (half page ad) of over de gehele homepagina (homepage takeover). Deze banners vallen, vanwege het zeer opvallende formaat, extra op.
Je kunt verschillende kanten op met display advertising. Wat dacht je van de opties hieronder?
Programmatic advertising is het geautomatiseerd inkopen van advertentieruimte voor display banners. Algoritmes zorgen ervoor dat jouw advertentie wordt getoond aan de juiste personen, de door jou gewenste doelgroep. De inkoop van programmatic advertising verloopt via een veilingsysteem. In een fractie van een seconde worden aanbod, vraag en de hoogste bieder met elkaar gematcht. Ben jij de hoogste bieder? Dan is de advertentieruime voor jou en wordt jouw banner uitgeserveerd.
Onze programmatic experts maken gebruik van een Demand Side Platform (DSP) om de advertenties centraal te managen, optimaliseren en in te kopen.
Een specifieke vorm van display advertising is native advertising. Ook hierbij plaats je advertenties op websites, maar deze zijn in de look-and-feel opgemaakt als redactionele content. De inhoud en het design passen bij de website waarop je adverteert. Het voordeel hiervan is dat de advertentie niet meteen wordt ervaren als reclame en daardoor sneller en vaker gelezen wordt.
Display advertising biedt de perfecte mogelijkheid voor contextual targeting, waarmee je cookieless kunt adverteren. Dat is erg belangrijk, omdat third party cookies verdwijnen. Contextual targeting richt zich op de context van de pagina waarop de advertentiebanners zichtbaar zijn. Op die manier sluit jouw advertentie aan op de inhoud van de pagina en bereik je dus de juiste doelgroep, zonder third party data.
Via mobile campagnes op smartphones kun je uitstekend hyperlokaal targeten. Door gebruik te maken van coördinatie en postcodes kun je je richten op personen die zich in specifieke gebieden bevinden, GDPR-proof. Hiermee vergroot je de relevantie van je advertentie, ideaal als je wil adverteren in de buurt van jouw bedrijf.
Ben je enthousiast geworden over de mogelijkheden van display advertising en wil je graag naamsbekendheid en verkeer naar je website realiseren? Neem dan contact op met onze experts. Zij weten alle ins en outs van programmatic advertising en helpen je graag verder.
© 2024 Wind Mee | Algemene Voorwaarden | Privacy
© 2024 Wind Mee | Algemene Voorwaarden