Rotterdam Partners

Facts & Figures

Resultaat

Succesvolle social ads campagne, ruim twee keer zoveel videoweergaven dan verwacht, vier keer meer clicks dan verwacht naar de landingspagina, ruim 40% bekeek de advertentievideo’s op YouTube en erg hoge interactie met #SWINGALONG

Duur campagne

Oktober 2021

Middel/medium

Ongoing

Internationale campagne rondom Eurovisie Songfestival #SWINGALONG

Het Eurovisie Songfestival vond dit jaar plaats in Rotterdam. Om Rotterdam nog meer op de kaart te zetten werkten wij samen met reclamebureau HUNTED voor Rotterdam Partners. De #SWINGALONG campagne werd ontwikkeld en verspreid via verschillende social media kanalen. Wind Mee heeft bijgedragen aan het boosten van de challenge op Facebook, Instagram, YouTube en TikTok. #SWINGALONG werd zelfs zo goed ontvangen dat burgemeester Aboutaleb en de wethouders van Rotterdam mee hebben gedaan aan de challenge. Ook hielp Wind Mee met het boosten van een Instagramfilter en werden de instructies op TikTok geadverteerd, zodat de dans snel opgepakt werd. Wanneer je je eigen filmpje van de dans uploadde en de hashtag gebruikte kon je filmpje geprojecteerd worden op de skyline van Rotterdam, wat zorgde voor extra zichtbaarheid. Wind Mee heeft verschillende marketingactiviteiten uitgevoerd waaronder het optimaliseren van de conversie, het schrijven van SEO-geoptimaliseerde content op de website, blogs en recepten, overname van Google Ads, het opzetten van SEA via Bing Ads, Facebookmarketing en het opzetten en inrichten van al hun social mediakanalen.

Wind Mee voor Rotterdam Partners

De campagne was een groot succes. Niet alleen in Nederland, maar ook internationaal sprak de #SWINGALONG challenge aan. De social ads werden uitgezet in Nederland, Duitsland, België, Engeland en Frankrijk. Opvallend was dat de social advertising campagne goed resultaat behaalde, waarbij Nederland en Frankrijk echt uitblonken.

Het indrukwekkende resultaat was terug te zien aan de vele videoweergaven, het groot aantal clicks naar de landingspagina en de hoge interactie. Op YouTube bleven zelfs 40-50% van alle gebruikers de video bekijken zonder deze te skippen en er werden vele video’s op TikTok en Instagram gemaakt waarbij de hashtag gebruikt werd. Uiteindelijk hebben we de social advertising campagne na 1,5 maand afgerond met een blije klant van wie we de verwachtingen hebben overtroffen.

Reactie Rotterdam Partners

Renate van Roosmalen

“Wind Mee is een betrouwbare, deskundige en klantgerichte partij. Hun dashboard maakt het heel eenvoudig om de resultaten in de gaten te houden en waar nodig bij te sturen. In de campagnes die ik met ze heb gedraaid, hebben ze zich bewezen als een flexibele, oplossingsgericht partner, altijd bereid om even te sparren of aanvullend advies te geven. Met bonuspunten voor de persoonlijke aandacht en heldere communicatie.”

Join the revolution

Zuiver Media, Wind Mee en Modern Minds zijn onderdeel van Zuiver Group. Samen zorgen wij voor offline en online campagnes voor onze klanten. Door de intense samenwerking tussen de agencies ontwikkelen we crossmediale plannen om je merk écht te versterken. Zo kunnen we garanderen dat jouw marketing altijd kan worden uitgebreid.

Ook benieuwd geraakt naar wat Wind Mee kan betekenen voor jouw merk? Neem contact met ons op, dan komen we graag met een plan dat aansluit bij jouw bedrijfsdoelstellingen.

Cases

Vorige
Volgende

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op