Google Ads uitbesteden aan SEA experts

Geschreven door:

Denise Crooij

Datum publicatie:

29/10/2021

Een goede online zichtbaarheid is voor veel bedrijven een grote uitdaging. Er zijn dan ook veel zaken waar je rekening mee moet houden om online te groeien. Zo wil je natuurlijk hoog ranken in zoekmachines bij zoekopdrachten die relevant zijn voor jouw bedrijf, moet je op de hoogte blijven van de nieuwste trends en ontwikkelingen en moet je nadenken over hoe je zorgt dat je de juiste doelgroep bereikt. Door het uitbesteden van Google Ads zullen SEA specialisten sturen op de doelstellingen van jouw organisatie.

SEA (online adverteren op Google) is een goede manier om de juiste doelgroep te bereiken bij de juiste zoekwoorden. Dit betekent dat je kunt adverteren in Google door gebruik te maken van zoekwoorden waar potentiële klanten op zoeken. Ook voor nieuwe websites biedt SEA veel kansen. Organische vindbaarheid heeft even de tijd nodig om te ranken. Dit omdat je landingspagina’s moeten worden geïndexeerd en om goed te ranken op concurrerende zoekwoorden moet je website ook reputatie opbouwen. Met advertenties kun je mits je dit op de juiste manier inzet vrijwel direct ranken op zoekwoorden die belangrijk zijn voor jouw bedrijf en zichtbaar zijn onder de gewenste doelgroep. Wil jij weten hoe SEA uitkomst kan bieden voor jouw bedrijf? Lees dan zeker even verder.

Waarom Google Ads inzetten?

Wil jij weten wat SEA jouw organisatie kan bieden? Wij hebben belangrijke voordelen voor jou op een rijtje gezet.

Hoge zichtbaarheid relevante zoekwoorden

Een hoge online zichtbaarheid op zoekwoorden die relevant zijn voor jouw bedrijf is belangrijk voor het bereiken van de doelgroep en voor het behalen van je online doelstellingen zoals het genereren van leads of verkopen via de website van jouw bedrijf. Om goed zichtbaar te zijn op de belangrijkste zoekwoorden kan een hele klus zijn en ook kan dit proces erg tijdrovend zijn. Hiervoor biedt Google Ads een uitstekende oplossing. Wanneer je adverteert via zoek campagnes krijg je een hoge zichtbaarheid bij relevante zoekwoorden.

Goed meetbaar en snel effect

SEA resultaten zijn goed en snel meetbaar. Wanneer je een aanpassing maakt in de strategie of uitvoering zie je hier vaak direct al resultaat van. Om conclusies te trekken over de effectiviteit van bepaalde acties is het wel zeker aan te raden om de wijziging een paar weken te testen wanneer er voldoende data wordt gegenereerd dat het verschil en de impact op de resultaten significant zijn.

Hoge relevantie voor zoekintentie

Er zijn veel verschillende online marketingkanalen. Dit maakt het voor bedrijven vaak lastig om te bepalen waar zij de focus het beste op kunnen leggen. Hierbij kan onderscheid worden gemaakt tussen pull-marketing en push-marketing. SEA is een vorm van pull-marketing. Dit houdt in dat gebruikers op het moment dat zij informatie zoeken, al op zoek zijn naar de producten, diensten of informatie welke op jouw website te vinden is. Zij vullen een bepaalde zoekopdracht in in een zoekmachine en deze sluit aan op jouw advertentie. Bij push-marketing wordt een gebruiker bereikt op het moment dat zij niet op zoek zijn naar de content op jouw website. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een gebruiker die op zijn Facebook tijdlijn scrollt en een advertentie te zien krijgt van een website welke hij in de afgelopen week heeft bezocht. Pull-marketing behaalt over het algemeen betere resultaten omdat er een hoge relevantie is voor de zoekintentie van gebruikers.

Best practices voor zoekmachine adverteren

Een marketingbureau kan jou op verschillende manieren helpen wanneer je Google Ads laat beheren door SEA experts. Zo beschikken de experts over kennis om SEA op de juiste manier in te zetten, het bespaart jou veel tijd en ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Zoekwoordanalyse

Voordat je gaat adverteren binnen zoekmachines is het belangrijk om eerst een zoekwoordanalyse uit te voeren voor de pagina’s waarvoor je wil adverteren. Op welke zoekopdrachten wil je dat jouw advertenties verschijnen en wordt er veel naar gezocht? Allereerst dien je campagnes uit te werken op basis van de menustructuur van jouw website. Zo kun je bijvoorbeeld een campagne aanmaken voor een categorie en in de campagne kun je verschillende advertentiegroepen toevoegen voor de pagina’s die onder de betreffende categorie vallen. Wanneer je klaar bent met het uitwerken van de structuur kun je een analyse uitvoeren voor de relevante zoekwoorden voor de landingspagina’s waar je op gevonden wilt worden. Dit kun je bijvoorbeeld doen via de zoekwoordplanner in Google Ads. Deze tool laat voor de zoekwoorden die je indient zien wat het maandelijkse zoekvolume is en hoe de zoekvolumes zich ontwikkelen in de geselecteerde periode, maar ook geeft het een indicatie van de kosten per klik.

Focus op automatisering

Google focust tegenwoordig steeds meer op automatisering voor adverteren. Denk hierbij aan automatische biedstrategieën. Voorheen stelden adverteerders zelf het maximale bod in wat een klik op een advertentie mag kosten. Tegenwoordig zijn er steeds meer adverteerders die hiervan afstappen en overgaan op een strategie waarbij Google Ads deze afweging maakt binnen het opgegeven budget van de campagne. Hierbij wordt gestuurd op een doelstelling die je als adverteerder instelt. Denk bijvoorbeeld aan het behalen van zoveel mogelijk verkopen op de website binnen het opgegeven budget of het behalen van een zo hoog mogelijk rendement. Ook kun je advertentiegroepen aanmaken waarbij je landingspagina’s en een beschrijving toevoegt voor de advertenties en de overige velden worden dynamisch gegenereerd. Zo kan Google Ads een groter bereik realiseren voor de landingspagina’s waarbij wordt gestuurd op het behalen van de doelstellingen van de campagne.

Google Ads uitbesteden, wat zijn de voordelen?

Een marketingbureau kan jou op verschillende manieren helpen wanneer je Google Ads laat beheren door SEA experts. Zo beschikken de experts over kennis om SEA op de juiste manier in te zetten, het bespaart jou veel tijd en ze zijn op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen.

Tijd besparen

Wanneer je SEA uitbesteedt aan experts bespaart dit jouw team veel tijd. Zo kunnen jouw medewerkers zich focussen op de core van jouw business. De SEA experts focussen zich dan volledig op het advertising stuk. Zo verdeel je de taken onder de personen die de meeste expertise hebben op hun eigen vakgebied, waardoor je de beste resultaten behaalt.

De juiste kennis en expertise

Wil je Google Ads uitbesteden aan een expert, dan wordt jouw Ads account opgezet en gemanaged door specialisten die alle ins en outs kennen en al veel ervaring hebben met adverteren en sturen op verschillende doelstellingen van verschillende bedrijven. Zij hebben ervaring met de best practices, methodes om overbodige kosten te besparen en hebben vaak beschikking tot geavanceerde tools met hoge kosten voor bedrijven om zelf aan te schaffen.

Doelstellingen en sturen op het beste resultaat

Google Ads experts zijn bekend met de tool en doelstellingen voor verschillende soorten bedrijven. Hierdoor beschikken zij over de juiste kennis om de strategie, planning en uitvoering te bepalen voor de Google Ads accounts die zij beheren. Door het bepalen van de juiste strategie en het hierop afstemmen van de acties behaalt het Ads account haal je het meeste uit het Google Ads account. Daarnaast weten de specialisten de resultaten goed te interpreteren waardoor zij goede afwegingen kunnen maken voor het verder verbeteren van de resultaten.

Kennis van de nieuwste trends en ontwikkelingen

Google Ads experts zijn op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen en spelen hier snel op in. In veel gevallen hebben zij deze ontwikkelingen al getest en weten zij je goed te adviseren welke interessant zijn voor jouw bedrijf.

Google Ads uitsteden aan SEA specialisten

Wil jij SEA uitbesteden aan Google Ads experts? Kom dan eens een langs en dan kijken we wat wij voor jou kunnen betekenen. Ook kun je uiteraard in contact komen met de specialisten uit ons team door hen te bellen of mailen. Zij zullen met jou sparren over hoe jullie organisatiedoelstellingen het beste kunnen worden bereikt.

BLOGS

Vorige
Volgende

Bezoek ons

Contactgegevens

Get in touch!