Bereik meer (potentiële) klanten met Microsoft Ads

Geschreven door: 

Floris Kreuk

Datum publicatie: 

29 augustus 2022

Als we het over zoekmachine advertising hebben, denken de meeste mensen gelijk aan Google. En dat is volkomen logisch, maar het advertentieplatform van Microsoft ads is nét iets anders dan adverteren via Google. Het gaat namelijk via Bing, Yahoo en AOL. Google heeft al een lange tijd een dominante positie, maar dat neemt niet weg dat Microsoft Ads voor jouw bedrijf niet interessant kan zijn. Wat zijn de voordelen van Microsoft Ads? En hoe kun je dit inzetten voor jouw bedrijf?

Wat is Microsoft Ads?

Microsoft Advertising is een online advertentie platform waar je door middel van biedingen (binnen een veilligsysteem) en zoekwoorden een plek in de zoekresultaten van de bezoeker kunt bemachtigen. Het verschil met Google zijn de netwerken waar je op adverteert. Zo kun je getoond worden op Bing en Yahoo en daar bereik je een publiek mee dat niet met Google Ads te bereiken is. Laat je adviseren door Wind Mee om te achterhalen of dit geschikt is voor jouw doelstellingen.

Welke voordelen heeft Microsoft Ads?

1. Lagere CPC
2. Instellingen op advertentiegroep niveau
3. Inzicht in zoekpartner
4. Conversiepercentage ligt hoger

Lagere CPC via Microsoft Advertising

Op Bing en Yahoo zijn er minder adverteerders actief, waardoor er minder biedingen plaatsvinden op de zoekwoorden. Hierdoor vallen de kosten per klik lager uit en behaal je verhoudingsgewijs meer websiteverkeer voor minder kosten. De kans dat je bovenin de zoekresultaten van de consument eindigt, ligt hierdoor vele malen hoger dan dat je op Google Ads zou hebben.

Instellingen op advertentiegroep niveau

Naast de gewone web-interface heeft Microsoft Advertising ook een editor (net als Google). Toch heeft het een kleine voorsprong. Advertentie instellingen zijn bij Microsoft Ads namelijk uitgebreider. Daar kun je namelijk op advertentiegroep niveau aanpassingen doorvoeren/instellingen wijzigen. Bij Google Ads kan dit alleen op campagne niveau.

Inzicht in zoekpartner

Je krijgt meer inzicht en controle in de zoekpartners waar de advertenties getoond worden. Is er bijvoorbeeld een zoekpartner waar de kosten per lead te hoog zijn of is de plaatsing totaal niet relevant, dan kan je deze zoekpartner eenvoudig uitsluiten. Zo zorg je ervoor dat je de kosten zo laag mogelijk houdt en op relevante plekken wordt vertoond.

Conversiepercentage ligt hoger

Het conversiepercentage ligt bij Microsoft Ads een stuk hoger dan bij Google Ads. Dit kan mede komen omdat de klikprijzen lager uitvallen en daardoor meer websiteverkeer wordt gerealiseerd (en dus uiteindelijk meer conversie verhoudingsgewijs). Daarnaast is het bij Microsoft Ads mogelijk om gebruik te maken van unieke image extenties (die je bij Google Ads niet hebt), waardoor men getriggerd wordt om door te klikken.

Direct starten met Microsoft Ads?

Het conversiepercentage ligt bij Microsoft Ads een stuk hoger dan bij Google Ads. Dit kan mede komen omdat de klikprijzen lager uitvallen en daardoor meer websiteverkeer wordt gerealiseerd (en dus uiteindelijk meer conversie verhoudingsgewijs). Daarnaast is het bij Microsoft Ads mogelijk om gebruik te maken van unieke image extenties (die je bij Google Ads niet hebt), waardoor men getriggerd wordt om door te klikken.

Laat je adviseren en ondersteunen

Maakt jouw doelgroep voornamelijk gebruik van Bing en Yahoo en wil je onderteuning bij het opzetten en monitoren van een succesvolle campagne? Neem dan contact op met één van onze SEA-specialisten. We helpen je graag!

Blogs

Bezoek ons

Contactgegevens

Neem contact op